Odpowiedzi

2010-02-08T22:02:34+01:00
1
mount everest-najwyzszy szczyt
azja najwiekszy kontynent
rosja-panstwo o najwiekszej powierzchni
azja-kontynent o najwiekszej liczbie ludnosci

2
ponieważ znajduje się nastyku dwoch plyt tektonicznych.ich ruchy(tych plyt) powoduja powstawanie wulkanów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T22:02:54+01:00
1.Ponieważ w Azji występuje wiele obiektów, które są najmniejsze, największe na Ziemi, itp. W Azji znajduje się największy półwysep (Arabski), największy archipelag (malajski), najgłębsza kryptodepresja (Bajkał), najrozleglejsza depresja (Nizina Nadkaspijska), najbardziej zasolone jezioro (Morze Martwe), największe jezioro (Morze Kaspijskie), najwyższa wyżyna (Tybetańska, szczyty (Mt. Everest i inne)), największa delta rzeki (Ganges i Brahmaputra). Ponadto zanotowuje się tu bardzo wysokie i niskie temperatury, najwyższe opady, występują wszystkie strefy klimatyczne. Znajdują się też tu 2 najludniejsze państwa (Chiny, Indie), państwa o najmniejszej i największej gęstości zaludnienia, największe państwo (Rosja), największe i najludniejsze miasto. Do Chin należy także Borneo - wyspa druga (po Grenlandii) pod względem powierzchni.

2. Ponieważ jest to strefa subdukcji: płyta euroazjatycka i pacyficzna nachodzą na siebie.

mam nadzieję ,że o to chodziło...:)