Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T00:03:09+01:00
A.
10y+200+ 3x-15=x-5
25y+50+ 3x-15=-10
<to razem w klamrę>

10y+3x-x=-200+15-5
25y+3x=-10-50
<to razem w klamrę>

10y+ 2x=-190 |*(-3)
25y+3x=-60 |*2
<w klamrę>

-30y-6x=570
50y+6x=-120
<w klamrę>
________________
20y= 450 |:20
y=22.5

10*22.5+200+3x-15=x-5
225+200+3x-15=x-5
410+5=x-3x
415=2x
207.5=x

x=207.5
y=22.5
<w klamrę>

b.
x/5 - y/4=0 |*20
x/2 - y/16=5.5 |*16
<w klamrę>

4x-5y=0 |*(-2)
8x-y=88
<w klamrę>

-8x+10y=0
8x-y=88
<w klamre>
______________
9y=88 |:9
y= ok.29

4x-5*29=0
4x-145=0
4x=145 |:4
x= ok.36

y=~29
x=~36




2010-02-09T00:45:05+01:00
A) 10(y+20)+3(x-5)=x-5
25(y+2)+3(x-5)=-10

10y+200+3x-15=x-5
25y+50+3x-15=-10

10y+3x-x=-5-200+15
25y+3x=-10-50+15

10y+2x=190 /*(-3)
25y+3x=-45 / *2

-30y-6x=-570
50y+6x=-90
____________
20y=-480 /20
y=-24

50*(-24)+6x=-90
6x=-90-1200
6x=1290
x=215

x=215
y=-24

b)x/5-y/4=0 /*20
x/2-y/16=5,5 /*16

4x-5y=0 /*(-2)
8x-y=88

-8x+10y=0
8x-y=88
________

9y=88 /9
y≈9.8

8x-9.8=88
8x=97.8 /8
x=12.225


x=12.225
y≈9.8