Odpowiedzi

2010-02-08T22:29:43+01:00
Obw. = 1,1 dm = 11 cm
Obw. = 2a + 2b
2a= 11 - 2b
a= 5,5 - b

a : 4 cm b : 7 cm

Proporcjonalność wynosi 2 .


a = 2 cm b = 3,5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T22:33:20+01:00
Ob=1,1dm=11cm
Ob=2a+2b
Jeśli boki są proporcjonalne do 4cm i 7 cm, tzn. że te wartości są to szukane boki pomnożone przez jakąś stałą, oznaczmy ją jako k.
a=k*4
b=k*7
Ob=2a+2b=2*k*4+2*k*7=8*k+14*k=22*k
22*k=11
k=11/22=1/2

a=k*4=1/2 *4=2
b=k*7=1/2 *7=3,5

Odp: Boki mają długość 2cm i 3,5cm.