Odpowiedzi

2010-02-08T22:42:20+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T22:46:22+01:00
Czworościan ma 6 krawędzi, czyli długość drutu:6krawędzi = bok
60:6=10

Wysokość czworościanu obliczymy z trójkąta prostokątnego, w którym dłuższą przyprostokątną jest szukana wysokość, krótsza przyprostokątna to 2/3 wysokości podstawy, a przeciwprostokątna to krawędź boczna


wysokośc podstawy to: h=1/2 * a √3
h=5√3

2/3 * h = 2/3 * 5√3=(10√3)/3 oznaczmy to jako t

a^2 = t^2 + H^2
100 = 300/9 + H^2
H^2= 200/3
H=(10√2)/√3 usuwamy niewymierność z mianownika

H=(10√6)/3