Odpowiedzi

2010-02-08T23:48:25+01:00
1) 3x+y=8
+ 3x-y=-2
------------
6x=6/:6
x=1
y=8-3*1=8-3=5
x=1
y=5
2)
3x+8y=19
+ -3x+y=-1
---------------
9y=18
y=2
3x=19-16
3x=3/:3
x=1
3)
2x+y=5/*(-1)
2x-3y=11
-2x-y=-5
2x-3y=1
----------
-4y=-4
y=1
2x=1+3
2x=4
x=2
4)
5x+2y=20/*(-3)
7x+3y=-1/*2
-15x-6y=-60
+ 14x+6y=-2
-------------------
-x=-62
x=62
2y=10-310
2y=300
y=150
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T23:54:11+01:00
A)

{3x+y=8
{3x-y=-2 /+y

3x+y=8 /-3x
3x=-2+y

y=8-3x
3x=-2+y

y=8-3x
3x=-2+8-3x /+3x

y=8-3x
6x=6 /:6

y=8-3*1
x=1

y=5
x=1





b)
{3x+8y=19
{-3x+y=-1 /+3x


3x+8y=19 /-8y
y=-1+3x

3x=19-8y
y=-1+3x

3x=19-8y
y=-1+19-8y /+8y

3x=19-8y
9y=-1+19

3x=19-8y
9y=18 /:9

3x=19-8y
y=2

3x=19-8*2
y=2

3x=19-16
y=2

3x=3 /:3
y=2

x=1
y=2


c)
{2x+y=5 /-2x
{2x-3y=11 /+3y

y=5-2x
2x=11+3y

y=5-2x
2x=11+3*5-2x /+2x

y=5-2x
4x=11+3*5

y=5-2x
4x=26 /:4

y=5-2x
x=6,5

y=5-2*6,5
x=6,5

y=5-13
x=6,5

y=-8
x=6,5


d) nie wiem, chyba tu jest 1 znak źle.