Mam problem z zamienieniem ułamku okresowego dziesiętnego na zwykły
Chodzi o to,że nie wiem jak po obliczeniach mogę go zapisać.
Np:.
nie chodzi o ułamek np:. 2,(11) bo w postaci ułamka zwyłego zapiszemy go jako 11
99
ponieważ 2,(11)=?
0,(11)=x /*100
11,(11)=100x
11+x=100x
11=99x
A ja mam problem z ułamkiem 2,41(3) i tego typu
tutaj istnieje problem ponieważ wychodzą 3
999
a wtedy trzeba dodać do tego jeszcze 2 i 0,41
Jak to zrobić???POMOCY!!

2

Odpowiedzi

2009-10-10T17:56:56+02:00
X=2,41(3)
10x=10*2,41(3)
10x=24,1(3)
10x-x=24,1(3)-2,41(3)
9x=23,72/9
x=2,(635555555555)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T17:58:26+02:00
2,41(3)=2,4133333333333333333...=2,41+0,003333333
x=2,4133333333333333333.../*1000
1000x=2413,3333-241,33333....
900x=2172
x=2172/900
inne przyklady
a)0,8(3)=0,833333...
b)2,(35)=2,353535...
c)23,0(43)=23,0434343..


a)x-0.8333333....
10x=8.33333...
100x=83.33333....
100x-10x=83.33333....-8.33333...
90x=75
x=75/90

b)2,353535...
x=2,353535... /×100
100x - x= 235,353535...- 2,353535..
99x= 233
x= 233/99

c.) x=23,0434343... /×1000
1000x=23043,4343434...
990x=23043,4343434... -230,4343..
990x=22813
x=22813/990
1 3 1