Odpowiedzi

2010-02-09T00:31:16+01:00
Wyznacz liczbę a,
3x-2y+6=0
ax+6y+2=0 są prostopadłe .

wiemy ze proste sa prostopadle wzgledem siebie gdy
a₁=-1/a₂
w nawzyn przypadku to
a₁=3
a₂=-1/3

zatem a=-1/3
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T00:37:42+01:00
Wystarczy wiedzieć że
2 proste zapisane w postaci ogólnej są prostopadłe gdy
a1*a2 + b1*b2 = 0 ( z tablic matematycznych)

Podstawiamy dane :
a1 = 3
a2 = x
b1 = -2
b2 = 6

3x + (-2)*6 = 0
3x -12 = 0 |+12
3x = 12 | : 3
x = 4


2 3 2