Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T00:35:28+01:00
Pole klombu=8×12=96m²
2×96=192= pole klombu+ alejki

x= szerokośc alejki

(8+x)(12+x)=192
96+8x+12x+x²=192
x²+20x-96=0

Δ=b²-4ac=400+384=784
√Δ=28

x₁=(-b-√Δ):2a=-24 odpada bo jest liczba ujemna
x₂=(-b+√Δ):2a=4
odp. alejka ma 4 m szerokości
12 3 12
2010-02-09T00:46:15+01:00
Klomb ma kształt prostokąta o bokach długości 8m i 12m i jest otoczony alejka o stałej szerokości.Oblicz szerokość tej alejki,jeśli jej powierzchnia równa jest powierzchni klombu.


Pprostokąta=a*b=8*12=96m²

zatem
P alejki = 96m²
pole calej powierzchnii
Pp+Pa=192m²

widzimy ze powstal nam nowy prostokat o polu = 192m²
zatem
192=(12+x)(8+x)
x- szerokosc alejki (jest stała)

192=20x+x²+96
x²+20x-96=0
Δ=784=> √Δ=28
x₁=4 lub x₂=-24(sprzeczne)
zatem

szerokosc alejki jest rowna 4

4 1 4