Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T01:09:39+01:00
Ix-2I<4

x-2>-4 i x-2<4
x>-4+2 i x<4+2
x>-2 i x<6

tę nierówność spełniają liczby całkowite takie jak:
-1;0;1;2;3;4;5
jest ich 7
odp. b
3 5 3
  • Żan
  • Początkujący
2010-02-09T01:09:39+01:00
(x-2)<4
x<4+2
x<6


-(x-2)<4
-x+2<4
-x<4-2
-x<2
x>2 odp a 5 liczb całkowity ch..
2010-02-09T01:09:57+01:00
Do zbioru rozwiązań nierówności I x-2I< 4 należy dokładnie
a)5 liczb całkowitych
b)7 liczb całkowitych
c) 9 liczb całkowitych
d) 12 liczb całkowitych

I x-2I< 4
x-2<4 lub x-2>-4
x<6 lub x>-2

zatem
x∈(-2;6)
w tym x - calkowite to x= -1,0,1,2,3,4,5
jest tych liczb 7.
2 5 2