Odpowiedzi

2010-02-09T07:58:33+01:00
Martra zrobiła dżem ze śliwek, jabłek i gruszek tak,ze stosunek wagowy śliwek do jabłek był równu 3:1,a jabłek do gruszek 3:2.Oblicz stosunek wagowy śliwek do gruszek?????

stosunek
ś/j=3/1
j/g=3/2
ob: ś/g=?

ś/j=3/1
ś=3j

j/g=3/2
3g=2j
g=2/3j

ś/g=3j/(2/3j)
ś/g=9/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T08:10:28+01:00
Śliwki -x
jabłka -y
gruszki -z
układ równań
x/y=3/1 wyliczam x=3y to y=x/3
y/z=3/2 wyliczam 2y=3z
czyli 2y=3z dalej 2(x/3) z pierwszego równania=3z

2(x/3)=3z/razy 3 obydwie strony
2x=9z
stosunek śliwek do gruszek 2:9
1 5 1
2010-02-09T09:02:58+01:00
X-śliwki
y- jabłka
z-gruszki
y/x=3/1
y/z=3/2

3y=x
2y=3z

y=1/3x
2(1/3x)=3z

2/3x=3z :z
2/3x :z=3 *3
2x:z=9 :2
x/z=9/2

Stodunek wagowy gruszek do śliwek to 9/2