1 gimnazjum - Puls Życia - Zad.10/str.67

Obok opisów wstaw odpowiednie litery. Cechy skorupiaków oznacz literą S, owadów literą O, a pajęczaków literą P. Do poszczególnych cech może pasować więcej niż jedna grupa zwierząt.

Oczy złożone -
Ciało składa się z trzech części -
Dwie pary czułków -
Pięć par odnóży krocznych -
Dwie pary skrzydeł -
Narządem wymiany gazowej są płuca książkowe -
Ciało pokryte chitynowym pancerzem wysyconym solami mineralnymi -
Narządem wymiany gazowej są tchawki -
Narządem wymiany gazowej są skrzela -
Jedna para czułków -
Oczy umieszczone na słupkach -

2

Odpowiedzi

2010-02-09T09:44:30+01:00
Oczy złożone-S,O
ciało składa się z trzech części-O
dwie pary czułków-S
Pięć par odnóży krocznych -(dziwne,u pajęczaków 4, u owadów 3 ,a u skorupiaków różna zależy od gatunku)
Dwie pary skrzydeł -O
Narządem wymiany gazowej są tchawki -O
Narządem wymiany gazowej są skrzela -S
Jedna para czułków -O

Miałam taki podręcznik jeśli chcesz to taka tabelka jest na str. 135 więcej informacji jest na str. 127-135. Tych pozostałych nie umiem.
10 2 10
ty masz dobrze bo np. tamta osoba co ma naj odp to napisala ze pająki mają 5 par odnózy a 5 par mają skorupiaki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T13:25:39+01:00
Oczy złożone - S,O
Ciało składa się z trzech części - O
Dwie pary czułków -S
Pięć par odnóży krocznych -P
Dwie pary skrzydeł -O
Narządem wymiany gazowej są płuca książkowe -S
Ciało pokryte chitynowym pancerzem wysyconym solami mineralnymi - O
Narządem wymiany gazowej są tchawki -O
Narządem wymiany gazowej są skrzela -S
Jedna para czułków -O
Oczy umieszczone na słupkach -P,O
No to tyle:)
32 4 32