1. Wyjaśnij, dlaczego przed podziałek komórki rodzicielskiej zachodzi w niej replikacja DNA.
2. Muszka owocowa ma 4 pary chromosomów. Napisz, jaka jest
a) diploidalna liczba chromosomów w komórkach jej ciała ...
b) Liczba chromosomów w komórce jajowej samicy ...
3. Obok zadań zawierających prawdziwe informacje wpisz literę P, a obok zawierającyh fałszywe informacje - literę F.

a) Dla niektórych organizmów mitoza jest sposobem rozmnażania się.
b) Rozdział chromosomów homologicznych do komórek potomnych podczas mejozy nie jest przypadkowy.
c) Każda gameta otrzymuje parę chromosomów homologicznych
d) Dzięki podziałom mitotycznym powstające komórki naskórka mają ten sam materiał genetyczny.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T18:04:08+02:00
1. Po to, aby komórka potomna miała taką samą informację genetyczną w stosunku do macierzystej.
2.
a)8n
b)4n
3.
a)P
b)F
c)F
d)P
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T18:24:13+02:00
1. Ponieważ komórka rodzicielska aby pełnić swoje funkcjke musi mieć wszystkie organelle i kompletny materiał genetyczny. Gdyby ,,podzialiła się sobą" z organizmam potomnym nie mogłaby sprawnie i prawidłowo funkcjonować.
2.
a)8
b)4
3.
a)P
b)F
c)F
d)P