Odpowiedzi

2010-02-09T10:57:26+01:00
A/
H2SO4 + 2 KOH ---> K2SO4 + 2 H2O

Na 1mol H2SO4 potrzeba 2 mole KOH
stosunek molowy wynosi
H2SO4 / KOH = 1 / 2
b/
2 HCl + Ba(OH)2 ---> BaCl2 + 2 H2O

Na 2mole HCl potrzeba 1mol Ba(OH)2
stosunek molowy wynosi
HCl / Ba(OH)2 = 2 / 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T11:06:39+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
H2SO4 +2KOH---->K2SO4 + 2H2O
żeby ODCZYN BYŁ OBOJĘTNY
stosunek molowy H2SO4 do KOH musi być 1:2
ponieważ w reakcji przy kwasie jest 1 mol a przy wodorotlenku 2 mole

2HCl + Ba(OH)2---->BaCl2 + 2H2O
żeby ODCZYN BYŁ OBOJĘTNY
stosunek molowy HCl do Ba(OH)2 musi być 2:1
ponieważ w reakcji przy kwasie są 2 mole a przy wodorotlenku 1 mol

W TYM ZADANIU NIE MA CO OBLICZAĆ





1 5 1