Prosze o rozwiązanie zadania. x to mnożenie
zad1.
maciek kupił 15 dag chałwy po 27,80 zł za kilogram i 0,25 kg orzechów w czekoladzie po 2,60 zł za 100 g . Z batonów dwu dziestozłtowego otrzymał resztę . czy za tę resztę może jeszcze kupić bombonierką za 9,50zł ?

3

Odpowiedzi

2010-02-09T11:29:45+01:00
Zad1.
maciek kupił 15 dag chałwy po 27,80 zł za kilogram i 0,25 kg orzechów w czekoladzie po 2,60 zł za 100 g . Z batonów dwu dziestozłtowego otrzymał resztę . czy za tę resztę może jeszcze kupić bombonierką za 9,50zł ?

0,15*27,8=4,17(zł)
2,6*10=26(zł/kg)
26*0,25=6,5(zł)
20-6,5-4,17=9,33

Nie!
1 1 1
2010-02-09T11:33:46+01:00
15dag=0,15kg 100g = 10dag = 0,10kg
CH = 27,80x0,15=4,17zł
OR = 2,60 x 2=5,20 2,60:2 = 1,30 5,20 + 1,30 = 6,50zł

4,17+6,50=10,67 20,00-10,67=9,33


Odp.Za resztę nie można kupić bombonierki.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:21:58+01:00
Zad1.
maciek kupił 15 dag chałwy po 27,80 zł za kilogram i 0,25 kg orzechów w czekoladzie po 2,60 zł za 100 g . Z batonów dwu dziestozłtowego otrzymał resztę . czy za tę resztę może jeszcze kupić bombonierką za 9,50zł ?

0,15 x 27,8 zł = 4,17 zł
2,60 zł x 10 = 26 zł/kg
26 zł x 0,25 = 6,50 zł
20 zł - 6,50 zł - 4,17 zł = 9,33 zł

Odp : Nie niemożna ponieważ zostało 9,33 złote ,a bombonierka kosztuje 9,50 złote .

Proszę
Magda ;-)