Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T11:29:49+01:00
Zad 1.
3/8 * 56 = 21

56 - 21 = 35

Odp. Zostało jej 35 złoty.

Zad 2.

100 % = 240 stron
x% = 36 stron

X = 100 * 36 / 240 = 15 %

Odp. Przeczytał 15 % książki.
2010-02-09T11:33:49+01:00
1.ELA MIAŁA 56 zł. i trzy ósme pieniędzy
wydała na prezent dla mamy.Ile zostało Eli pieniędzy?

3/8 x 56 = 21
56 - 21 = 35
Eli zostało 35 złotych

2.Książka ma 240 stron,Adam przeczytał 36 stron.Jaką część książki przeczytał Adam?
100 % = 240 str
x% = 36 str
x = 100 x 36 : 240 = 15 %

Adam przeczytał 15 % książki.
2010-02-09T11:34:22+01:00
1. miała=56zł
3/8 z 56 wydała

56-(3/8x56)=56-21=35
Odp: Eli zostało 35 zł.

2.książka=240 stron
przeczytał 36 stron

36/240=3/20
3/20x100%=15%

Odp: Przeczytał 3/20 całej książki, czyli 15%.