Odpowiedzi

2010-02-09T12:54:52+01:00
N2 + 3H2 ------>2NH3
1mol --28g 1mol---22,4dm3
x -----140g x ------400dm3
x=5moli x= 17,86mola

1mol N2--------3 mole H2
5moli------------x x=15mola

czyli N2 uzyto w niedomiarze i zawsze niedmomiar reaguje

1mol azotu ------- 2mole amoniaku
5 moli ---- x x=10moli<----odp

w nadmiarze został uzyty wodór! 17.86-15= 2,86mola
2010-02-09T13:02:25+01:00
Witam

N2...........+.............3H2...............= ...........2 NH3

140g.........................400dm3
5 moli.......................17,86 mola
bo 140g/28g/mol= bo 400dm3/22,4dm3/mol=
= 5moli = 17,86 mola

Ze współczynników reakcji widać, że w nadmiarze jest H2 bo trzeba go tylko 15 moli oraz że z 5 moli N2 otrzymamy 2 razy więcej NH3 czyli 10 moli.

pozdrawiam
czarnadziura
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:10:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Masa molowaN=14g/mol
2*14g-------1mol
140g--------xmoli
x=140/28
x=5moli azotu

1mol wodoru------22,4dm3
xmoli wodoru------400dm3
x=400/22,4
x=17,86 mola wodoru

3 H2 + N2----->2 NH3
Z reakcji wynika że stosunek molowy N2 : H2 = 1 : 3
jeżeli użyję 5moli N2 to będę potrzebował tylko 15 moli H2,
więc w nadmiarze jest 2,86 mola H2 (17,86-15)
Jednocześnie stosunek molowy N2 do NH3 wynosi 1 : 2
to powstanie 10 moli NH3
1 5 1