1. Podłoga w pokoju Ani jest prostokątem o wymiarach 5m x 2,7 m. Oblicz wymiary podłogi w skali 1:50 (w cm).
2. Na mapie w skali 1 : 30 000 000, odległość w lini prostej wynosi 2,3 cm . Jaka jest odległość rzeczyista między tymi miastami?
3. Odległość w terenie wynosi 16 km . Oblicz odległość na mapie w skali 1 : 800 000 ?
Prośiłbym o szybke rozwiązanie :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T13:19:58+01:00
Zadanie 1
5m = 500cm w skali 1:50 to 500cm:50cm=10cm
2,7m = 270 cm w skali 1:50 to 270cm:50cm= 5,4 cm

zadanie 2
2,3cm * 30 000 000 = 69000000cm = 69km

zadanie 3
16km = 16 000 000 cm
16 000 000 : 800 000 = 20 cm
1 5 1
2010-02-09T13:20:52+01:00
1.
5m×2,7m

1:50
1cm-50cm
1cm-0,5m

5m:0,5=10cm
2,7:0,5=5cm4mm
odp.w skali 1:50 pokój ma wymiary 10cm×5,4cm
2.
1:50 000 000
1cm-50 000 000cm
1cm-300 000m
1cm-300km

2,3cm*300km=690km
odp.rzeczywista odległość między miastami wynosi 690km

3.
16km
1:800 000
1cm-800 00cm
1cm-8000m
1cm-8km

16:8=2cm
odp.w skali 1:800 000 odległość wynosi 2cm
2010-02-09T13:24:38+01:00
Dane:
a=5m =500cm
b=2,7m=270cm
skala 1:50
Szukane:
P=?
------------------------------
P=a*b
P=500 *270 =135 000cmkwadratowych
Skala informuje, że podany wynik należy zmniejszyć 50 razy
135 000 :50=2700 cm kwadratowych
Wymiary podłogi wynoszą 2700 cm kwaadratowych, a same wymiary: dlugość 10 cm, szerokość 5,4 cm
zad.2
2,3cm =0,023m
0,023 m * 30 000 000=690 000 m= 690 km
zad.3
16 km=16 000m=1 600 000cm

1600 000 :800 000=2 cm
--------------------------------