Odpowiedzi

2010-02-09T13:25:27+01:00
35300 - 1500 = 33800

130 % = 33800
100% = x

x = 26000

Odp: Cena wynosiła 26 000 złotych.
2010-02-09T13:26:00+01:00
Na początku była cena "x" kolejno:
x+30%x+1500zł=35300zł
x+0,3x+1500zł=35300zł
1,3x+1500zł=35300zł
¹³/₁₀ x=35300zł-1500zł
¹³/₁₀ x=33800zł *10
13x=338000zł |:13
x=26000zł

samochód więc kosztował na początku 26tys złotych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T13:30:45+01:00
35300-1500=33800
33800-130%
x-100%
33800x100=3380000
3380000/130=26000

Cena samochodu na poczatku wynosi 26000zl