Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T13:30:51+01:00
1 - cały zysk
I pracownik- 1/3 = 20/60
II pracownik- 1/4=15/60
III pracownik- 1/5=12/60
IV pracownik- 1/6=10/60
V pracownik- ?


1-(1/3+1/4+1/5+1/6)=
1-(2/6+1/6+5/20+4/20)=
1-(3/6+9/20)=
1-(1/2+9/20)=
1-(10/20+9/20)=
1-19/20=
20/20-19/20=1/20

0dp: Piąty pracownik dostał 1/20 zapłaty.
2010-02-09T13:31:34+01:00
½x+¼x+⅙x+⅕x=⁶⁷/₆₀

pomyłka w danych
dane sprzeczne

na pewno powinno być,że 1 dostał ⅓ a nie ½, sprawdź ,napisz, poprawię


⅓x+¼x+⅙x+⅕x=⁵⁷/₆₀

x-⁵⁷/₆₀=¹/₂₀x
¹/₂₀x=zapłata 5 pracownika
2010-02-09T13:46:51+01:00
Witaj

przez x oznaczam cał zapłatę dla wszystkich 5 pracowników czyli sumę
wypłat
dla 1 pracownika 1/2 x
.....2.............. 1/4 x
.....3.............. 1/6 x
.....4................1/5 x
.....5................. y

Cała suma x = 1/2 x + 1/4 x + 1/6 X + 1/5 x + y wsp. mianownik=60
więc x = 30/60 x + 15/60 x + 10/60 x + 12/60 x + y
x = 67/60 x + y
y = x - 67/60 x = - 7/60 x czyli 5 pracownik musiał DOPŁACIĆ
7/60 całej zapłaty

pozdrawiam
czarnadziura