Odpowiedzi

2010-02-09T13:47:11+01:00
A-cena serka
b-cena bułki
6b+a=2
6a+b=5
a=2-6b
6(2-6b)+b=5
12-35b=5
b=0,2zł
a=2-6*0,2=0,8zł
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T13:48:46+01:00
Witam!

x - cena serka;
y - cena bułki;

x+6y=2
6x+y=5

Z pierwszego równania otrzymuję x=2-6y i wstawiam to do drugiego równania:

6(2-6y)+y=5
12-36y+y=5
-35y=-7
y=0,2

jednoczesnie:
x+6y=2
x+6*0,2=2
x+1,2=2
x=0,8

Odp.: Serek kosztuje 80 gr a bułka 20 gr.
2 2 2
2010-02-09T14:12:22+01:00
X - cena bułki
y - cena serka

6x+y=2
6y+x=5

y=2-6x
6(2-6x)+x=5
12-36x+x=5
-35x=-7
x=0,2

y=2-6*0,2
y=2-1,2
y=0,8

odp: Bułka kosztuje 0,20zł a serek kosztuje 0,80zł
3 5 3