Odpowiedzi

2010-02-09T14:01:08+01:00
Pożyteczne:
pszczoła-miód,wosk i kit pszczeli,zapylanie kwiatów.
biedronka-zjada mszyce
mrówki-zjadają martwe szczątki zwierząt i w ten sposób oczyszczają ściółkę
trzmiel ziemny-zapyla kwiaty
szkodniki:
stonka ziemniaczana-zjada młode liście ziemniaków
mszyce-niszczą rośliny, zjadają liście, powodują ich zasychanie
owocówka-powoduje niszczenie owoców
turkuć podjadek-podgryza szczątki roślin

liczę na naj!
2010-02-09T14:08:24+01:00
Pozyteczne :
dżdżownice - użyźniaja glebe
pszczoły - produkuja miód
biedronki - zjadają meszki z kwiatkow
pająki - zabijaja muchy xD

szkodniki
komary - gryzą ;D i rozprzestrzeniaja choroby np. malarię
stonki - zjadaja liscie ziemniakow
kleszcze - roznosza choroby i doprowadzaja do nich np. bolerioza
muche tse-tse - przenosi choroby np. śpiączke
komary to nie szkodniki ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:30:34+01:00
Owady pożyteczne dla człowieka:

Biedronka siedmiokropka-- niszczy ponad 600mszyc.Odzywiają się również innymi owadami między innymi stonką ziemniaczaną.

Pszczoła miodna--oprucz miodu pszczoły przenoszą sok z drzew iglastych z którego produkują tzw. propolis,używany do zaklejania niepotrzebnych otworów w ulu.

Mrówka rudnica--Niszczy populacje wielu szkodliwych owadów.

Trzmiel--dzięki wyjątkowo długim narządom gębowym trzmiele mogą zbierać pożywienie z niektórych kwiatów zapylając je równocześnie.

Owady szkodniki:

Stonka ziemniaczana--stonka osadza się na młodych liśćiach ziemniaków jednocześnie zjadając je.

Mszyce--Niszczą rośliny zjadając liście powodując ich zasychanie.

Owocówka--Owocówki powodują niszczenie owoców w roślinach.

Bielinek kapustnik--Bielinek kapustnik zjada kapustę oraz jej liście.
8 4 8