Odpowiedzi

2010-02-09T14:09:24+01:00
-chec odzyskania niepodleglosci
- przyklady z zachodu europy
dzialalnosc ksiecia konstantego
-odzyskanie niepodleglosci przez panstwa (grecja , belgie)
- nieprzestrzedanie konstytucji przez cara

mysle ze ci pomoga i sie przydadza i nie sa z neta tylko z zeszytu;_)))
pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:09:36+01:00
Przyczyny wybuchu Powstania Listopadowego:
-zagrożenie dla młodych kadetów na czele z Piotrem Wysockim, iż zostanie wykryty ich spisek.
-informacje o rewolucji lipcowej we Francji
-walka o niepodległość w Belgii - walka o obalenie panowania holenderskiego
-wydarzenia piętnastolecia istnienia Królestwa Polskiego