Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:50:33+01:00
ARCHITEKTURA STAROŻYTNEJ GRECJI Wszechstronność świątyń i ich różnorodność sprawiają,że bardzo trudno jest ostrzec,jakie elementy kultury greckiej mają charakter rodzimy,a jakie są importami.Jest pewne,że sztuka i architektura mykeńska czerpała inspirację przy budowie świątyń ze sztuki azjatyckiej.Jest jednak pewne,że w późniejszym okresie zarówno architektura jak i sztuka wzorowały się na Egipcie. ARCHITEKTURA STAROŻYTNEGO RZYMU ukształtowała się w znacznej mierze pod wpływem architektury hellenistycznej oraz architektury etruskiej. Pierwszą rzymskie świątynie powstały podczas panowania etruskich królów,to wtedy Rzymianie nauczyli się odlewać brąz,wypalać terakotę,poznali konstrukcje łukowe i sklepienia.Architektura rzymska wywarła duży wpływ na rozwijającą się architekturę chrześcijaństwa i bizantyjską.
1 5 1
2010-02-09T16:21:31+01:00
Jak już to mogę ci podać tylko o Starożytnej Grecji
1 5 1