Odpowiedzi

2010-02-09T14:14:12+01:00
NaOH+ HCl= NaCl + H2O

Na+(w indeksie górnym) + OH-(indeks górny) + H+(indeks górny)+ Cl- = Na+ + Cl- + H2O
jonowa skrócona
H+ + OH-= H2O
2010-02-09T14:16:12+01:00
NaOH + HCl ===> NaCl + H2O

Na⁺ + OH⁻ + H⁺ + Cl⁻ ===> Na⁺ + Cl⁻ + H2O

OH⁻ + H⁺ ===> H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:16:45+01:00
Zapis cząsteczkowy równania reakcji:
NaOH + HCl ------> NaCl+H2O
Zapis jonowy:
Na+ + OH- + H + + Cl- -------> Na+ + Cl- + H2O
Pozdrawiam ;)