1.
na placu zabaw bawią się dzieci. połowa z nich gra w piłkę , 10 procent biega bez celu i krzyczy ,20 procent gra w gumę a reszta czyli 6 dzieci bawi się w piaskownicy. ile dzieci jest na placu zabaw?
2.
pani anna ważyła o 3 kg mniej niż pani zofia. po kuracji odmładzającej pani anna waży o 15 procent mniej a pani zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo . ile kg ważyła każda z tych pań przed kuracją odmładzającą?

3

Odpowiedzi

2010-02-09T14:21:30+01:00
1.
50% + 10 % + 20% = 80 %
100% - 80% = 20 %
x - 100 %
6 - 20 %
20x - 600 /÷ 20
x = 30
Odp. Na placu jest 30 dzieci

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:28:44+01:00
1) Liczba dzieci na placu zabaw x
1/2x+10%x+20%x+6=x
6=x-0,8x
0,2x=6 /podzielić przez 0,2
x=30
Odp. Na placu zabaw jest 30 dzieci.

2) Waga przed kuracją
Zofia x
Ania x-3
Waga po kuracji
Zofia x-15
Ania (x-3)-15%(x-3)

x-15=85%(x-3)
x-15=0,85x-2,55
x-0,85x=15-2,55
0,15x=12,45 /podzielić przez 0,15
x=83
Odp. Pani Zofia przed kuracją ważyła 83kg, a pani Ania 80kg. :D
2010-02-09T14:37:57+01:00
1.
50% + 10% + 20%= 80 %
100%- 80% = 20 %
x - 100%
6 - 20%
20x - 600/20
x = 30
odp; na placu jest 30 dzieci

2) waga przed kura.
zofia x
ania x-3
waga po kuracji
zofia x-15
ania (x-3)-15%(x-3)

x-15=85%(x-3)
x-15=0,85x-2,55
x-0,85x=15-2,55
0,15x=12,45/0,15
x=83
odp; pani zofia przed kuracją ważyła 83kg a pani ania 80kg.