Na przyjęcie urodzinowe Jacka jego mama przygotowała dwa jednakowe torty.
Jacek zaprosił 8 kolegów i kilka koleżanek.Torty były wyśmienite i po przyjęciu nie było już ani kawałka.Każde dziecko oraz mama i tata zjedli po "dwie-szesnaste"tortu.Ile dziewczynek przyszło na przyjęcie?

2

Odpowiedzi

2010-02-09T14:49:41+01:00
5 dziewczynek bo 8 kolegów zjadło jeden tort rodzice 4/16 zostaje 12/16 a każdy zjadł 2/16 zostało jeszcze 12 kawałków 12:2=6 6-1(Jacek)=5
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:53:00+01:00
Każdy człowiek zjadł 2/16 tortu więc tort był podzielony na 8 kawałków a że były dwa torty to łącznie kawałków było 16
8+1+2+x=16
x= 16-8-1-2
x= 5
na przyjęcie było zaproszonych 5 dziewczynek
9 3 9