Odpowiedzi

2010-02-09T14:35:12+01:00
270cm szesciennych.
bo,
Pc=2*πr² + 2πr* H
( Ppwalca =2*πr² ; Pbwalca= 2πr * H )
Pb=60 π
Pc=78π

78π=2*πr²+60π
rozwiązujesz równanie.
r=9

2πr * H =60
podstawiasz za r rozwiazujesz rownanie
H = 10 / 3π

V= πr² * H
podstawiasz i obliczasz. wychodzi.;))
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:35:50+01:00
2πrh=60π
2πr²+2πrh=78π

78π-60π=18π=pole 2 podstaw
18π:2=9π=pole 1 podstawy

πr²=9π
r²=9
r=3cm

2π×3h=60π
6h=60
h=60:6
h=10cm

v=Pp×h=9π×10=90πcm³
14 4 14
2010-02-09T14:36:33+01:00
Pb = 60 π cm²
Pc = 78 π cm²

Pc = Pb + 2 Pp
Pp = 9 π cm
Pp = π r²
r = 3 cm

Pb = 2 π r h
Pb = 60 π
h = 10 cm

V = Pp * h
V = 9 π * 10
V = 90 π cm³
8 3 8