Prosze byle by jak najszybciej
1.
Obwód prostokąta jest równy 20 m Oblicz Pole tego prostokąta wiedząc że jeden bok jest 3 razy krutszy od drugiego boku.
Otrzymane pole wyraź w cm kwadratowych
oblicz pole

2. Podstawa trójkąta jest równa 5.6 a wysokość opuszczona na tą podstawę 23 dm. Oblicz pole tego trójkąta

Prosze o wszystkie obliczenia jak najszybciej i żeby bylo jeszcze dziś

Wszystko jest z książki WSIP Matekatyka wokół nas Zad 3 i 5 260 str

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:31:25+01:00
Obw=20
2x+2y=20
x+y=10 ale y=3x x-krotki
x+3x=10
4x=10
x=2,5m
y=7,5m
P=x*y=2,5*7,5m²=18,75m²=187500cm²
-----------------
P=1/2ah=1/2*5,6*23=64,4dm²

2010-02-09T14:39:02+01:00
Zadanie 1
Dane:
x - I bok
3x - II bok
obw = 20m = 200cm
szukane:
P=?

x + x + 3x+3x=200
10x=200/:10
x = 20
3x=60
P= 20*60=1200cm2
Odp. Pole tego prostokąta wynosi 1200 cm kawdratowych
Zadanie 2
Dane:
Długość podstawy = 5,6
h= 23 dm

P = 0,5 * 5,6*23= 64,4dm2

Odp. Pole tego trójkąta wynosi 64,4 dm kwadratowych.

2010-02-09T15:01:49+01:00
Pole wynosi 1200 cm
ZAd 2


5,6 razy 23 dm = 128,8 podzielić na 2 = 64,4

POle wynosi 64 , 4