Rozwiąż równania:
a) 2x-7-[3-2x-2(1-2x)]=x-11
b) 10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
c)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
d)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
e) to w ułamkach
x/3-5/6=1/12-x/2
f) 7/9+x/2=3/2- x/18
g) x/2-3/4=7/8+x/4
h) x/9+1/2=5/4-x/6+1/12

Rozwiąż równania:
a) 0,7x-3+1,1x=-2,1+0,6
b)0,11x-0,08+0,4x= -0,001x+0,2

2

Odpowiedzi

2009-10-10T19:08:40+02:00
A) 2x-7-[3-2x-2(1-2x)]=x-11
2x-7-3-2x+2+4x-x+11=0
5x+3=0
5x=-3 //5
x=-3/5
b) 10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
10-2+2x+6x+15=2x+10+1
6x=-2 //6
x=-1/3
c)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
8-3x-8+2x+10=3x+3-1
-4x=-8 //(-4)
x=2
d)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
1-2x-6x-15+3x=x+4
-6x=18 //(-6)
x=-3
e) to w ułamkach
x/3-5/6=1/12-x/2
4x/12-10/12=1/12-6x/12
4x-10=1-6x
10x=11 //10
x=1,1
7/9+x/2=3/2- x/18
14/18-9x/18=27/18-x/18
14-9x=27-x
-8x=13 //(-8)
x=-13/8
g) x/2-3/4=7/8+x/4
4x/8-6/8=7/8+2x/8
4x-6=7+2x
2x=13 //2
x=13/2
h) x/9+1/2=5/4-x/6+1/12
4x/36+12/36=45/36-6x/36+3/36
4x+12=45-6x+3
10x=36 //10
x=3,6

a) 0,7x-3+1,1x=-2,1+0,6
1,8x=1,5 /10
18x=15 //18
x=6/5

b)0,11x-0,08+0,4x= -0,001x+0,2 /100
11x-8+40x=-x+20
52x=28 //52
x=13/7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T19:32:25+02:00
Rozwiąż równania:
a) 2x-7-[3-2x-2(1-2x)]=x-11
2x-7-3-2x+2+4x-x+11=0
5x+3=0
5x=-3 /:5
x=-3/5

b) 10-[2(1-x)-3(2x+5)]=2(x+5)+1
10-[2-2x-6x-15]=2x+10+1
10-2+2x+6x+15-2x-10-1=0
6x+12=0
6x=-12 /:6
x=-2

c)8-3x-2[4-(x+5)]=3(x+1)-1
8-3x-2[4-x-5]=3x+3-1
8-3x-8+2x+10-3x-3+1=0
-4x+8=0
-4x=-8 /:(-4)
x=2

d)1-2x-3[2x-(-5+x)]=x+4
1-2x-6x-15+3x=x+4
-6x=18 /:(-6)
x=-3

e)x/3-5/6=1/12-x/2
4x/12-10/12=1/12-6x/12 /*12
4x-10=1-6x
4x+6x=1+10
10x=11 /:10
x=1,1

f)7/9+x/2=3/2- x/18
14/18-9x/18=27/18-x/18 /*18
14-9x=27-x
-9x+x=27-14
-8x=13 /:(-8)
x=-13/8=-1⅝

g) x/2-3/4=7/8+x/4
4x/8-3/8=7/8+2x/8 /*8
4x-3=7+2x
4x-2x=7+3
2x=10 /:2
x=5

h) x/9+1/2=5/4-x/6+1/12 /*36
4x+18=45-6x+3
4x+6x=45+3-18
10x=30 /:10
x=3

Rozwiąż równania:
a) 0,7x-3+1,1x=-2,1+0,6
1,8x=1,5 /:1,8
x=⅚

b)0,11x-0,08+0,4x= -0,001x+0,2
0,11x+0,4x+0,001x=0,2+0,08 /*100
11x+40x+0,1x=20+8
51,1x=28 /:51,1
x=28/51,1