Odpowiedzi

2010-02-09T14:34:18+01:00
Latarnik H. Sisnkiewicza jest nowelą bo jest utworem jednowątkowym, z wyraźnie zaznaczonym punktem kulminacyjnym oraz puentą.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T14:46:31+01:00
Latarnik henryka seinkiewicza jest nowela poniewaz ma wstep(zaginiecie latarnika , poszukiwanie nowego pracownika)
wprowadzenie(pojawieinie sie skawinskiego. rozmowa z konsulem,zatrudnienie polaka,codzienne obowiazki bohatera,otrzymanie przesylki)
posiada punkt kulminacyjny (otworzenie paczki,lektura inwokacji)
zakonczenie (wypadek na morzu , utrata posady,wyjazd bohateraz do nowego jorku)i posiada puente(czlowieka mozna zniszczyc ale nie mozna go pokonac, rola kulltury i tradycji w budowaniu uczuc patriotycznych,dopkoki istnieja ludzie dopoty istnieje ojczyzna,ojczyzna to nie polozenie geograficzne ale kultura i wartosci ideowe, nakaz wiernosci sobie bez wzgledu na okolicznosci)



PRZEDEWSZYSTKIM NAJWAZNIEJSE JEST TP ZE POSIADA PUNKT KULMINACYJNY CZYLI MOMENT ZWORTNY I AUTOR NOWELI Z REGULY NIE ROZWIAZUJE LOSOW BOHATERA LECZ STAWIA PRZED CZYTELNIKIEM PROBKLEM DO ROZWIAZANIA, ZMUSZA DO MYSLKENIA I POSTAWIENIA SOBIE PYTAN.



mam nadzieje ze pomoglam
Pozdrawiam. ;)
3 3 3