Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T18:50:40+02:00
Y=-3x²+6x
y=-3x(x-2)

miejsca zerowe funkcji(czyli punkty przeciecia z osia x) to
3x=0 oraz x-2=0
x=0 , x=2

wierzchołek
xw=-b/2a
xw=-6/-6=1
h(1)=-3+6=3
Punkty do wyrysowania (0,0), (2,0),(1,3) , (-1,-9), (3,-9)rysujemy parabole czyli wykres podobny do podkowy w dol ramionami
2009-10-10T18:59:09+02:00
H(x) = - 3x² + 6x = -3x(x - 2)

miejsca zerowe 0 i 2
a = -3 < 0 ramiona paraboli są skierowane do dołu

x_w = -6/-2*3 = 1
Δ = 36
y_w = -36/4*(-3) = 3