Odpowiedzi

2010-02-09T14:46:12+01:00
C6H12O6= 2C2H5OH+ 2CO2
1kg=1000g

M=180g/mol
180g glukozy-- 44,8dm³ CO2
1000g--x dm³

x≈248,89dm³ CO2

248,89 dm³- 100%
ydm³ - 60%

y≈149,33dm³
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:47:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Masa glukozy=6*12u+12*1u+6*16u=180u
C6H12O6---->2C2H5OH + 2CO2
180g----------44,8dm3
1000g---------xdm3
x=1000*44,8/180
x=248,89dm3 CO2 (przy wydajności 100%)

248,89dm3 CO2------100%
xdm3 CO2--------60%
x=248,89*60/100
x=149,3 dm3 CO2
3 5 3