Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:49:14+01:00
Głównym zadaniem krwi jest transport tlenu i składników pokarmowych do komórek oraz transport powrotny produktów końcowych przemiany materii.
Krew transportuje hormony oraz zapewnia homeostazę, czyli utrzymanie równowagi wodnej i elektrolitycznej oraz temperatury ciała.
Krew jako część układu odpornościowego ma za zadanie również chronić przed ciałami obcymi.
Krew jest ważnym elementem przy reakcji na skaleczenia.
2010-02-09T14:50:25+01:00
wyróżnia się trzy główne funkcje: transportową, obronną i homeostatyczną (czyli utrzymującą stałość parametrów biochemicznych i biofizycznych organizmu).
a)transportowa-Krew dostarcza do komórek tlen (pobrany wcześniej z płuc) oraz składniki energetyczne, sole mineralne i witaminy
b)obronna- przez krew przenoszone są przeciwciała i komórki odpornościowe zwalczają wszelkie zagrożenia z zewnątrz i z wewnątrz.
c)homeostatyczna- jest to udział w tworzeniu stałego środowiska wewnętrznego
2010-02-09T14:51:28+01:00
Funkcje krwi :
-dostarcza do wszystkich komórek organizmu tlen i substancje odżywcze ;
-pobiera z komórek dwutlenek węgla i inne zbędne produkty przemiany materii ;
-transportuje związki regulujące pracę organizmu ;
-zwalcza czynniki chorobotwórcze ;
-bierze udział w regulacji temperatury ciała.

Warto !dostałem z tego 5 na spr.
Pozdro