Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T14:52:53+01:00
Reformy Sejmu Wielkiego 1788-1792
a) reforma wojskowa:
-miała postać 100 000 armia, powstała 65 000 armia
-wprowadzono nowy podatek na wojsko zwanym ,,Ofiarą 10 grosza\"
b)Zmieniono radę nieustającą:
-Polska uniezależniła się od Rosji i zerwała z nią związek
c) prawo o sejmikach
-odebrano gołocie prawa głosu na sejmikach
-wprowadzono głosowanie większości
d) prawo o miastach królewskich
-nietykalność osobista i majątkowa dla mieszczan
-prawo do nabywania ziemi
-prawo do zasiadania w sejmie
-dostęp do urzędów.
Może być takie coś ?

  • zntt
  • Początkujący
2010-02-09T14:58:22+01:00
Postanowienia sejmu wielkiego :


1788r.
-zniesienie rady nieustającej
-podniesienie liczebnosci wojska do 100tys.
-pieniądze na utrzymanie wojska mialy pochodzic zarowno z dóbr szlacheckich jak i koscielnych
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T14:58:46+01:00
1)uchwalenie podatku od dochodow 20 % od duchowienstwa i 10 % od szlachty
2)podwyzszenie liczby wojska do 100000
3)utworzenie komisji skarbowo wojskowych
4)ustawa o miastach z kwietnia 1791r. przewidywalaorawo nabywania dobr ziemskich ,nietykalnosc osobista , wyjecie miast z pod nadzzoru wojewodow i starosotw. dotyczyla ona wylacznie miekszancow z miast krolewskich.mieszcanie nie uzyskali prawa glosowania w sejmie poza czterema plemipotenatmi ktorzy reprezentowali miasta krolewskie w sejmie ( ale mogli glosowac tylko w sprawach miejskich)



Mialam podawane na lekcji. ;P mam nadzieje ze pomoglam
Pozdrawiam. ;)