Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T19:28:39+02:00
1)
H2SO3

H=1
S=32
O=16

H:S:O = 2x1:32:3x16 = 2 : 32 : 48 = 1 : 16 : 24

2)
SO2= 32u + 2x16u = 32u + 32u = 64u
S=32u O=32u
32:32 czyli 1:1
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T19:29:59+02:00
1) H₂SO₄-kwas siarkowy (IV)

Mн-1u H:S:O
Mо-16u 2:32:48 [poskreślaj wszystkie liczby]
Mѕ-32u 1:16:24

Odp: Stosunek masowy pierwiastków w kwasie siarkowym (IV) wynosi 1:16:24

2) SO₂-tlenek siarki (IV)

Mо-16u S:O
Mѕ-32 32:32 [poskreślaj wszystkie liczby]
1:1

Odp:Stosunek masowy pierwiastków w tlenku siarki (IV) wynosi 1:1.
1 5 1
2009-10-10T19:39:37+02:00
1kwas siarkowy (IV) - H₂So₃

mH₂SO₃= 2mH+mS+3mO
mH₂SO₃=2x1u+32u+3x18u
mH₂SO₃=82u

H:S:O=2:32:48=1:16:24

2. Tlenek siarki (IV) - SO₂

mSO₂=mS+2mO
mSO₂=32u=2x16u
mSO₂=64u

mS=½mSO₂ mO=½mSO₂

S:O=1:1
1 5 1