Rozwiąż równania:
c) -0,4+2x-2,1= 0,3x-0,8
d) 0,06-1+0,4x=0,27-0,04x
Rozwiąz równania:
np. 1 1/2 to w ułamkach ;)
a) x- 1 1/2 - 1/3x=2+ 1/4x - 5/6
b) 3/10 - 1/2x+2/5=- 1/5x + 1 1/10 + 3/10 x
c)5/7 - 2 1/14x - 1 1/2+ 2/7x -2
d) 2x- 3/4 - 1 1/5x = 2/5- 1/10
e) x/5 - 2/3 +1 1/2 + x/10 - 3/5 - 2x/3
f) 1/20 - 3x/2 + 2 1/5= x/4 - 7/5

1. (x-3)(5-x)-2 =(2-x)(x-4)+3

3

Odpowiedzi

2009-10-10T19:14:29+02:00
A5x-x2-15+3x-2=2x-8-x2+4x+3
8x-15-x2=6x-5-x2
2x=15-5
2x=10/2
x=5

c) -0,4+2x-2,1= 0,3x-0,8
-1,7x=-0,4+2,1
-1,7x=1,7/-1,7
x=-1

d) 0,06-1+0,4x=0,27-0,04x
0,8x=1,21/0,8
x=1,5


1 1 1
2009-10-10T19:36:19+02:00
C) -0,4+2x-2,1= 0,3x-0,8 /10
-4+20x-21=3x-8
17x=17 //17
x=1
d) 0,06-1+0,4x=0,27-0,04x /100
6-100+40x=27-4x
44x=121 //44
x=4/11

a) x- 1 1/2 - 1/3x=2+ 1/4x - 5/6
x-3/2-1/3x=2+1/4x-5/6 /12
12x-18-4x=12+3x-10
5x=10 //5
x=2
b) 3/10 - 1/2x+2/5=- 1/5x + 1 1/10 + 3/10 x /10
3-5x+4=2x+11+3x
-10x=7 //(-10)
x=-0,7
c) 5/7 - 2 1/14x - 1 1/2+ 2/7x -2
chyba źle przepisałaś
d) 2x- 3/4 - 1 1/5x = 2/5- 1/10 /20
40x-15-24x=8-2
16x=21 //16
x=21/16
e). chyba źle przepisałaś
1/20 - 3x/2 + 2 1/5= x/4 - 7/5 /20
1-30x+44=5x-28
-35x=-73 //(-35)
x=73/35
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T19:51:59+02:00
Rozwiąż równania:
c) -0,4+2x-2,1= 0,3x-0,8
2x-0,3x=-0,8+2,1+0,4
1,7x=1,7
x=1

d) 0,06-1+0,4x=0,27-0,04x
0,4x+0,04x=0,27-0,06+1
0,44x=1,21
x=2,75

Rozwiąz równania:

a) x- 1 1/2 - 1/3x=2+ 1/4x - 5/6 /*12
12x-18-4x=24+3x-10
12x-4x-3x=24-10+18
5x=32 /:5
x=6,4

b) 3/10 - 1/2x+2/5=- 1/5x + 1 1/10 + 3/10 x /*10
3-5x+4=-2x+11+3x
-5x+2x-3x=11-3-4
-6x=4 /:(-6)
x=-2/3

c)5/7 - 2 1/14x - 1 1/2+ 2/7x -2=0 /*14
10-29x-21+4x-8=0
-25x=-10+21+8
-25x=19 /:(-25)
x=-0,76

d) 2x- 3/4 - 1 1/5x = 2/5- 1/10 /*20
40x-15-24x=8-2
16x=6+15
16x=21 /:(-16)
x=21/16
x= 1 5/16

e) x/5 - 2/3 +1 1/2 + x/10 - 3/5 - 2x/3=0 /*30
6x-20+45+3-18-20x=0
-14x=-10 /:(-14)
x=10/14
x=5/7

f) 1/20 - 3x/2 + 2 1/5= x/4 - 7/5 /*20
1-30x+44=5x-28
-30x-5x=-28-44-1
-35x=-73 /:(-35)
x=73/35
x=2 3/35


1. (x-3)(5-x)-2 =(2-x)(x-4)+3
5x-x²-15+3x-2=2x-8-x²+4x+3
-x²+x²+5x+3x-2x-4x-15-2+8+3=0
2x-6=0
2x=6 /:2
x=3
35 4 35