1.Wiedząc, że Wojtek ma x lat, zapisz symbolicznie..
a) wiek Asi, jeśli Asia jest o 10 lat starsza od Wojtka
b) wiek Kasi, jeśli Kasia jest o dwa razy starsza od Wojtka
c) wiek Basi, jeśli Basia jest o 4 lata młodsza od Wojtka.

2. Zapisz za pomocą rownania poniższe zdanie
a) liczba dwa razy większa od liczby x jest równa 100
b) liczba trzy razy mneijsza od liczby x jest równa 16
c) liczba o 4 mniejsza od liczby x jest równa 54
d) suma trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 57

PROSZĘ! :*

3

Odpowiedzi

2010-02-09T15:14:59+01:00
1.
a)x+10
b)2x
c) x-4

2.
a)2x=100
b)x/3 = 16
c)x-4=54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T15:16:24+01:00
1.
a) x+10
b) 2x
c) x - 4

2.
a) 2x=100
b) x : 3 = 16
c) x - 4 = 54
d) 17+18+19 = 54


Licze na naj ;* ;))

1 5 1
2010-02-09T15:16:42+01:00
1.
x-wiek Wojtka
a) x+10
b) 2*x
c)x-4

2.
a) 2x=100
b)x/4=16
c) x-4=54