Odpowiedzi

2010-02-09T15:26:19+01:00
1772r.- Pierwszy rozbiór Polski przez Prusy, Austrię i Rosję. Państwa chciałby zabrać po kawałku Polskę, aby mieć większe terytorium.

1793r- Drugi rozbiór Polski przez Rosję i Prusy( Austria w tym czasie była zajęta wojną z Francja).Bezpośrednią przyczyną rozbioru była próba uniezależnienia się Polski od Rosji, którą podjęto w czasie Sejmu czteroletniego.

1795r - Trzeci rozbiór Polski przez Rosję Austrię i Prusy. Dokonały go na podstawie podpisanego traktatu 24 października 1795roku. Bezpośrednią przyczyną 3 rozbioru było powstanie kościuszkowskie, które było w 1794 roku. Powstanie miało na celu próbę ratowania kraju.


Rosja w sumie zagarnęła 463 200 km² obszaru i ponad 5,4 mln mieszkańców.

Prusy trochę mniej ale też była to duża część Polski i mieszkańców tez dużo, gdyż 141 400 km² obszaru ok. 2,6 mln mieszkańców.

Austria - chociaż wzięła najmniej to nie znaczy, że była dobra dla Polski, ponieważ wzięła mniej ziemi niż Prusy, ale o więcej ludzi.128 900 km² obszaru ok. 4,2 mln mieszkańców.

Mam nadzieję, że się spodoba nie chciałam za dużo, gdyż potem jest to nudne żeby nawet przeczytać a co dopiero nauczyć się tego :)
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T19:48:16+01:00
Hejo ula prusy braly poske razem z rosją i austrią. Nie zgalaszaj jako blednej tylko daj naj prooooosze
3 3 3