Odpowiedzi

2010-02-09T15:28:03+01:00
Mangonella-jest to udoskonalony trebusz a trebusz to nie ruchoma wieża na której jest łopata taka sama jak na katapulcia.trebusz miał wiekszy zasięg icelnosć i siłe ognia.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T15:36:05+01:00
Balista
Balista to rodzaj ciężkiej kuszy miotająca strzałami, kamiennymi kulami, lub belkami.Balista warzyła od 30 do 100 kg. Balisty używali nie tylko podczas ataku na mury ale też na polu bitwy by dziesiątkowała wrogie oddziały. Wielka kusza była naciągana jelitami zwierząt, co pozwalało jej wyrzucać pociski na bardzo duże odległości. Nakręcana specjalną korbką, działała na zasadzie kuszy. Niekiedy używano jej w celu niszczenia bram miast, zamiast tarana.
Do obsługi balisty potrzeba było 8 ludzi zwanymi ballistarius'ami.
Balistę uważa się za największe osiągnięcie starożytnej inżynierii wojennej. Precyzyjne obliczenia matematyczne pozwalały bowiem zbudować wyrzutnię każdego rozmiaru.