Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T15:25:40+01:00
1.
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
podstawiamy do 2) za x:
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odp szukaną liczbą jest 85.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T15:30:43+01:00
X- 1 cyfra
y- 2 cyfra
x+y= 13 - liczba
y+x = 13 - 27 - liczba po przestawieniu cyfr.



x+y = 13
10y+x+27 = 10x+y

x = 13-y
9y-9x = -27 /:(-9)

x = 13-y
x-y =3

13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)

y = 5
x = 13-5

x = 8

10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27