Akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach dł. 40 cm szer. 25cm i wys. 60cm. Wypełniono do połowy wodą. O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium po dolaniu 6l. wody ?

Pilne.!
Z góry dzięki. ;)
Dam naj. ; DD

2

Odpowiedzi

2010-02-09T15:33:33+01:00
1/2×6=3dm (do takiej wysokosci napelniono je wodą)
liczymy objetosc tej czesci co jest woda (czyli objetosc wody;) )
Vwody=4×2,5×3=30dm3=30l (bo 1l to 1dm3)
dolewamy 6 litrow wiec
30+6=36l
i obliczamy jaki teraz jest poziom wody
x-poziom wody obecny
4×2,5×x=36
10x=36
x=3,6
obliczamy o ile sie podniosl poziom wody
3,6dm-3dm=0,6dm=6cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T15:35:44+01:00
A=40cm=4dm
b=25cm=2,5dm
h=60cm=6dm

½h=½z 6dm=3dm

v=abh=4×2,5×3=30dm³

30+6=36dm³

6l=6dm³

36=4×2,5h
h=36:10
h=3,6dm

3,6dm-3dm=0,6dm=6cm
odp. poziom wody podniesie się o 6cm