Zad.1
Z jakiej wysokości trzeba zrzucić ciało aby osiągnęło prędkość 72 km/h w chwili uderzenia o ziemię.?

Zad. 2
Czy większą energię masz gdy:
a) stoisz na wieży o wysokości 125m
b) jedziesz samochodem z prędkoscią 180km/h

PILNE!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T19:58:51+02:00
Zadanie 1

s=½g×t²
v=72 km/h = 20/s g=10m/s²
v=g×t
t=v/g
t=20m/s / 10m/s²
t=2s

s=10m/s² x 2²s / 2
s= 40m/2
s=20m

odp.: Ciało trzeba zrzucić z wys. 20m.


Zadanie 2

a) Epc = mgh
Epc = 10m/s² x 50kg x 125 m
Epc = 62500J = 62,5kJ

b) Ek = m x v² /2
Ek = 50 kg x 50m/s / 2
Ek = 1250J

odp.: Większa energię uzyska stojąc na wieży o wys. 125m


ps. Za wagę podstawiłam 50 kg. Przy podaniu innych wag wynik się zmieni ale i tak odpowiedź jest poprawna. (Jeżeli zmienisz masę musisz to zrobić zarówno w podpunkcie A jak i podpunkcie B)
  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T22:40:52+02:00
Zad. 2

Epc = mgh
Epc = 10m/s² x 50kg x 125 m
Epc = 62500J = 62,5kJ

b) Ek = m x v² /2
Ek = 50 kg x 50m/s / 2
Ek = 1250J
1 5 1