62 ;)
RÓWNANIAA!!!!
ROZWIAZANIE SPRAWDZENIE I ODPOWIEDZ>
DAJE NAJ!


Tomek zbiera znaczki pocztowe.
W swoim klaserze ma 2/3 znaczków polskich, 1/5 znaczków europejskich, a pozostałe 28 znaczków to znaczki pozaeuropejskie.
Ile znaczków ma Tomek w klaserze?

2

Odpowiedzi

2010-02-09T15:40:59+01:00
Nie umiem zapisać części rozwiązania, ale
10/15 + 3/15 = 13/15
zostały 2/15 a więc to są te znaczki pozaeuropejskie
Pozaeuropejskich jest 28.
Żeby obliczyć 1/15 musisz tą liczbę podzielić na 2
1/15 tych znaczków to 14 znaczków.
więc trzeba pomnożyć to razy 15.
14 * 15 = 210 znaczków
ODP. Tomek miał w klaserze 210 znaczków
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T15:49:22+01:00
Wszystkie znaczki x
znaczki polskie 2/3*x
znaczki europejskie 1/5*x
znaczki pozaeuropejskie 28

2/3*x + 1/5*x=x-28
10/15*x + 3/15*x -x=-28
13/15*x-x=-28
-2/15*x=-28
x=210 wszystkich znaczków
spr.

2/3*210+1/5*210+28=140+42+28=210
Tomek ma w klaserze 210 znaczków
pozdrawiam:)

1 5 1