Odpowiedzi

2010-02-09T15:58:27+01:00
1. ściana komórkowa-jest sztywna, nadaje kształt komórce i chroni ją przed szkodliwymi substancjami.
błona komórkowa-chroni komórkę przed wniknięciem szkodliwych substancji i nie pozwala wydostać się składnikom niezbędnym do prawidłowego fumkcjonowania na zewnątrz.
jądro komórkowe- kieruje wszystkimi czynnościami komórki i znajdują się w nim geny.
wodniczka-jest zbiornikiem wody w komórce
mitochomdrium -w obecności tlenu przetwarza pokarm i uwalnia zawartą w nim energię.
ciałko zieleni- zawiera zielony barwnik, zachodzi w nim proces fotosyntezy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:51:11+01:00
1.Budowa komórki roślinnej :
-ściana komórkowa
-błona komórkowa
-wodniczka
-siateczka śródplazmatyczna
-jądro komórkowe
-mitochondrium
-aparat Golgiego
-cytoplazma
-chloroplasty <-- to brałam z podręcznika :D
2.Przebieg fotosyntezy
dwutlenek węgla + woda --->(nad strzałką ''światło" a pod chlorofil) glukoza + tlen <----też z podręcznika
3.Budowa okrzemki
Skorupek krzemionkowych. Skorupki te mają zróżnicowane, skomplikowane kształty. Zawsze jednak wyróżnia się ich dwie części: denko i wieczko.
<--- nie jestem pewna czy to dobrze ; D