Odpowiedzi

2009-10-10T20:00:45+02:00
1. mr=80g
mw=20g
ms= 5%*80=4g
Cp= 4g/80g+20g * 100%=4%

2. 6dag= 0,06kg

Cp=0,06 kg/3kg * 100%=2%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T20:01:28+02:00
1. Do 80g solanki o stezeniu 5% dolano 20g wody. Oblicz stęzenie otzymanego roztworu. Zapisz oblicznie.
Cp=(ms/mr)*100%
5%=ms/80*100% /:100%
ms/80=0,05 /*80
ms=4
80+20=100
Cp=(4/100)*100%
Cp=4%
Odp: Stężenie tego roztworu wynosi 4%.

2. W 3 kg roztworu znajduje sie 6 dag cukru. Jakie stezenie procentowe ma ten syrop?
3kg=300dag
Cp=(6/300)*100%
Cp=2%
Odp: Syrop ma stężenie 2%.
2009-10-10T21:10:41+02:00
Syrop ma stężenie 2%
stężęnie po dolaniu wody jest 4%