Uzupełnij tableę dotyczącą znaczenia glonów w przyrodzie.

Pozytywne znaczenie Negatywne znaczenie
............................... ...............................
.............................. ...............................
................................ ............................

2

Odpowiedzi

2009-10-10T20:06:15+02:00
Wszystkie widłaki w Polsce są pod ochrona gdyż ich cykl życiowy trwa bardzo długo - od wykiełkowania zarodnika do powstania dojrzałej rośliny mija niekiedy 20 lat
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T20:08:40+02:00
Rola glonów
wzbogacają wodę i atmosferę w tlen,
są pokarmem dla roślinożerców,
powodują samooczyszczanie wody,
jako martwe organizmy wzbogacają wodę w związki organiczne i mineralne,
zapewniają ciągłość krążenia pierwiastków
wykorzystywane są jako nawóz naturalny
są paszą dla zwierząt
są pokarmem dla ludzi
wykorzystywane są w przemyśle: spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym;
w mikrobiologii jako podłoże do hodowli bakterii.
napowietrzają glebę i wzbogacają ją w próchnice
Nadmierny rozwój glonów może powodować: zakwity wody i przyduchę, zapychanie filtrów utrudniając przepływ wody, zahamowanie rozwoju innych organizmów, obniżenie walorów smakowych i zapachowych ryb, obrastanie i obciążanie statków.
1 5 1