Na wykonanie 8 jednakowych męskich swetrów potrzeba o 3,6 kg wełny więcej niż na 5 jednakowych damskich swetrów. Na jeden męski i na jeden damski potrzeba 1,1 kg wełny. Ile dekagramów wełny potrzeba na damski a ile na męski sweter ?
rozwiąż układem równań

2

Odpowiedzi

2010-02-09T17:28:05+01:00
M - ilość wełny na męski sweter
d - ilość wełny na damski sweter

8m = 5d + 3,6
m + d = 1,1

8m = 5d + 3,6
d = 1,1 - m

8m = 5*(1,1-m) + 3,6
d = 1,1 - m

8m = 5,5-5m + 3,6
d = 1,1 - m

8m + 5m = 3,6 +5,5
d = 1,1 - m

13m = 9,1 /:13
d = 1,1 - m

m = 0,7
d = 1,1 - m

m = 0,7
d = 1,1 - 0,7

m = 0,7 kg = 70 dag
d = 0,4kg = 40 dag

Odp: Na damski sweter potrzeba 40 dekagramów wełny, a na męski 70 dekagramów.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:12:45+01:00
M - ilość wełny, którą potrzeba na męski sweter
d - ilość welny, którą potrzeba na damski sweter
Obliczenia w kilogramach.
8m = 5d + 3,6
m + d = 1,1

8m - 5d = 3,6
m + d = 1,1

8m - 5d = 3,6
5m + 5d = 5,5
13m = 9,1
m = 0,7

m = 0,7 kg
d = 1,1 kg - 0,7 kg

m = 0,7 kg
d = 0,4 kg

m = 70 dag
d = 40 dag

Odp.: Na męski sweter potrzeba 70 dag wełny, a na damski - 40 dag wełny.

;))
3 3 3