Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:10:00+01:00
Ja to potrafię zrobić układem równań.
Tylko ty masz tam napisane : 5,2, czy to nie ma być 52 ?? bo z 5,2 to by bzdury wychodziły chyba ...

x+y = 52/razy -1
x-y = 9

-x-y = - 52
x -y = 9
+_____________
-2y = -43
y = 21,5

x = 52 - 21,5
x = 30,5


Jak sprawdzałam to dobrze wychodziło : )
1 5 1
2010-02-09T16:10:27+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 5,2 a ich różnica wynosi 9.

x - jedna liczba
y - druga liczba

x+y=5,2
x-y=9
------------------
(metoda przeciwnych współczynników)

2x=14,2
x=7,1
7,1+y=5,2
y=5,2-7,1


y=-1,9
x=7,1
Mam nadzieję, że pomogłam;)
1 5 1