1.Wypisz nazwy organizmów samożywnych:
Glista ludzka, klon zwyczajny, mucha domowa, mech torfowiec, lis rudy, sosna zwyczajna, borowik szlachetny, bez czarny.

2. Do nazw organizmów dopasuj właściwe pojęcie związane ze sposobem zdobywania pokarmu.
[Pojęcia:pasożyt zewnętrzny, saprofag, padlinożerca, drapieżnik, pasożyt wewnętrzny, saprofit, roślinożerca,półpasożyt]
Nazwy organizmów:
Tasiemiec - .....
Sęp - ...
Sarna - ...
Pająk - ...
Dżdżownica - ...
Pleśniak - ...
Jemioła - ...
Kleszcz - ...

3.W jakich organellach komórkowych zachodzi:
Fotosynteza - ....
Oddychanie komórkowe - ...

4. O jakiej porze zachodzi fotosynteza,a o jakiej oddychanie?
(Tylko w dzień, tylko w nocy, w dzień i w nocy)
Fotosynteza - ...
Oddychanie - ...

5.Uzupełnij zapis reakcji fotosyntezy, podpisz substraty i produkty
Dwutlenek węgla + ... ----> .... + tlen
....................*******************.............
(* - spacje)

6. Uzupełnij zapis reakcji oddychania tlenowego, podpisz substraty i produkty.
......... + tlen ---> Energia + ...... + ......
................. ***** .....................
(* - spacje)

7. Uzupełnij zapis oddychania beztlenowego (fermentacji mlekowej)
........ ----> .... + kwas mlekowy + dwutlenek węgla

(Za wszystkie daje najlepszą odpowiedź!)

3

Odpowiedzi

2009-10-10T21:14:47+02:00
1. klon zwyczajny, mech torfowiec, sosna zwyczajna, bez czarny.

2. tasiemiec - pasożyt wewnętrzny
sęp -padlinożerca
sarna - roślinożerca
pająk drapieżnik
dżdżownica - saprofag
pleśniak - saprofit
jemioła - półpasożyt
kleszcz - pasożyt zewnętrzyny

3. fotosynteza - chloroplastach
oddychanie - mitochondrium lub w cytoplazmie

4. fotosyntez - tylko w dzień
oddychanie - w dzień i w nocy

światło
5. dwutlenek węgla + woda -----------------> glukoza + tlen
chlorofil
substraty produkty


6. glukoza + tlen -------> dwutlenek węgla + woda + energia
substraty produkty


7. glukoza + energia + kwas mlekowy + dwutlenek węgla
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T21:15:44+02:00
1 . klon zwyczajny, sosna zwyczajna, borowik szlachetny, bez czarny.
2.tasiemiec- pasożyt wewnętrzny
Sęp - ...padlinożerca
Sarna - ...roślinożerca
Pająk - ...półpasożyt
Dżdżownica - ...saprofag
Pleśniak - ...saprofit
Jemioła - ...roślinożerca
Kleszcz - pasożyt zewnętrzny
3.Fotosynteza - ...chloroplasty
Oddychanie -mitochondria
4.Fotosynteza - ...zachodzi w dzień
Oddychanie - ...zachodzi w dzień i noc
5.dwutlenek węgla+woda --> glukoza+tlen
5.glukoza+tlen--->dwutlenek węgla+woda+energia
6.glukoza---> alkohol etylowy+dwutlenek węgla+energia
po lewej będą substraty zawsze ap po prawej produkty ;]
Miałam to wszystko juz w szkole

5 4 5
2009-10-10T21:22:26+02:00
1.Wypisz nazwy organizmów samożywnych:
klon zwyczajny, mech torfowiec, sosna zwyczajna, borowik szlachetny, bez czarny

2. Do nazw organizmów dopasuj właściwe pojęcie związane ze sposobem zdobywania pokarmu.
[Pojęcia:pasożyt zewnętrzny, saprofag, padlinożerca, drapieżnik, pasożyt wewnętrzny, saprofit, roślinożerca,półpasożyt]
Nazwy organizmów:
Tasiemiec -pasożyt wewnętrzny
Sęp -padlimożerca
Sarna - roślinożerca
Pająk -pasożyt zewnętrzny
Dżdżownica -saprofag
Pleśniak -półpasożyt
Jemioła -saprofit
Kleszcz - pasożyt

3.W jakich organellach komórkowych zachodzi:
Fotosynteza - w chloroplastach
Oddychanie komórkowe - błona komórkowa (ale nie jestem pewna)
4. O jakiej porze zachodzi fotosynteza,a o jakiej oddychanie?
(Tylko w dzień, tylko w nocy, w dzień i w nocy)
Fotosynteza - w dzień
Oddychanie - w dzień i w nocy

5.Uzupełnij zapis reakcji fotosyntezy, podpisz substraty i produkty
Dwutlenek węgla + woda----> glukoza + tlen
................... ************** ......................
(* - spacje)

6. Uzupełnij zapis reakcji oddychania tlenowego, podpisz substraty i produkty.
glukoza+ tlen ---> Energia + woda +dwutlenek węgla
................. ***** .....................
(* - spacje)

7. Uzupełnij zapis oddychania beztlenowego (fermentacji mlekowej)
glukoza---->energia+ kwas mlekowy + dwutlenek węgla

Tam gdzie zostawiłam te kropki to przykro mi...nie wiedziałam ;/

1 5 1