Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T16:13:10+01:00
A+b=35
a-b=5
a+b+a-b=35+5
2a=40
a=20
20+b=35
b=35-20=15
a=20cm
b=15cm
c=??
a²+b²=c²
20²+15²=c²
400+225=c²
625=c²
√625=c
c=25cm
Ob=a+b+c
Ob=20cm+15cm+25cm=60cm
Odp:Obwod tego trojkata wynosi 60 cm .
1 5 1
2010-02-09T16:16:21+01:00
A - jedna przyprostokątna
b - druga przyprostokątna
c - przeciwprostokątna
a + b = 35
a - b = 5
dodajemy stronami
a + a - b + b = 35 + 5
2a = 40
a = 20 cm
a + b = 35
20 + b = 35
b = 35 - 20 = 15 cm
c² = a² + b² = 20² + 15² = 400 + 225 = 625
c = √625 = 25 cm
obwód = a + b + c = 20 + 15 + 25 = 60 cm
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-09T16:24:11+01:00
A, b - przyprostokątne
c - przeciwprostokątna
O - obwód trójkąta

( a + b = 35
(a - b = 5

( a + b = 35
( a = 5 +b

( 5 + b + b = 35
( a = 5 + b

( 2b = 35 - 5
( a = 5 + b

( 2b = 30 /:2
( a = 5 + b

( b = 15
( a = 5 + 15

( a = 20 cm
( b = 15 cm

z tw. Pitagorasa
c² = a² + b²
c² = 20² + 15²
c² = 400 + 225
c² = 625
c = √625
c = 25 cm

O = a + b + c
O = 20 + 15 + 25
O = 60 cm

Odp. Obwód trójkąta wynosi 60 cm.